lauantai 30. heinäkuuta 2011

Runotalon mansikkapaikka - todella sopiva paikka


Olen etsinyt Runotalon paikkaa useita vuosia. Ostin talon keväällä 2003 ja se purettiin kesällä 2009. Kävin katsomassa taloa ensimmäisen kerran jo muutama vuosi ennen lopullista ostopäätöstä. Tunsin heti löytäneeni oikean talon, mutta minulla ei ollut tarpeeksi rohkeutta (ja rahaa) ostopäätökseen. Lopulta sain kuitenkin talon ostetuksi pienen pankkilainan ja veronpalautusten turvin.

Alkoi vuosia kestävä tontin haku. Sopivaa paikkaa ei vain tullut vastaan. Purkuaikaa ostohetkestä oli viisi vuotta ja aika hurahti nopeasti. Oikeastaan oli hyvä, että aikaraja tuli vastaan ja silloin purku järjestyikin yllättävän mukavasti lähes talkoovoimin. Olen kiitollinen minua auttaneille ihmisille. Tontin piti olla valmiina, että hirret olisi voinut heti kasata oikealle paikalle, mutta niin ei käynyt. Nyt talo on hirsikasana takapihalla. Jälleen tulee aikaraja vastaan, sillä hirsille ei ole hyväksi olla kasalla kovin pitkään.

Muutama viikko sitten kävin paikassa, josta haaveilin jo kauan sitten. Mansikkakuvat ovat sieltä. Mansikoita oli aivan valtavasti ja ne olivat todella isoja. Mansikkapaikka. Mansikoita ja perhosia. Kaikki kohdallaan. Ensimmäinen kerta, kun tunnen että todella olen löytänyt sopivan paikan.

Odotan, että tulevan viikon kuluessa selviää onko Runotalon puutarhassa mansikkapaikka. Tulen kertomaan heti kun tiedän. Saa pitää peukkuja!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti